
|
  | Prawo Zamówień Publicznych, Numer 2 Oddajemy w Państwa ręce drugi numer „Prawa Zamówień Publicznych” - kwartalnika w całości poświęconego tematyce zamówień publicznych. Mamy nadzieję, że będzie on pomocny w rozwiązaniu problemów, które pojawiają się w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. Tym bardziej teraz – w niedługim czasie po wejściu w życie nowej ustawy.
|
| |
Chcemy, by „Prawo Zamówień Publicznych” jak najlepiej spełniało potrzeby czytelników, dlatego też kwartalnik zmienił nieco swój kształt. Uwzględniając liczne prośby rozszerzyliśmy znacznie część doradczą, w której eksperci Instytutu Zamówień Publicznych rozwiązują problemy pojawiające się przy prowadzeniu bądź uczestnictwie w postępowaniach o udzielenie zamówienia. Wprowadziliśmy również nową rubrykę,
w której opisywać będziemy wybrane orzecznictwo arbitrów. Tym razem są to wyroki dotyczące dokonywania wyjaśnień do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i możliwości jednoczesnej modyfikacji zapisów siwz.
Coraz większą rolę na zamówienia udzielane w Polsce zaczyna odgrywać orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, dlatego będziemy starali się je Państwu przybliżać. Dr. Aleksandra Sołtysińska opisuje wyrok z marca tego roku, w którym sędziowie wypowiedzieli się w kwestii podwykonawstwa przy udzielaniu
zamówień. Choć orzeczenie to pozostawia pewien niedosyt, gdyż nie przesądza w jakich warunkach może dojść do ograniczenia tego sposobu wykonywania części robót czy usług, to, bez wątpienia, warto je prześledzić.
Kontynuujemy praktyczny cykl: „Jak prowadzić postępowanie”. W tym numerze kwartalnika znajdziecie Państwo wzór specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przetargu nieograniczonym dla zamówień sektorowych
na dostawy.
Choć od wejścia w życie Prawa zamówień publicznych zdążyło już upłynąć sporo czasu wciąż nie cichną dyskusje o tym kto musi, a kto nie musi stosować ustawę. Mamy nadzieję, że artykuł zamieszczony w pierwszym numerze „Prawa Zamówień Publicznych” rozwiał choć część wątpliwości. Druga jego część dotyczy tzw. zamawiających sektorowych, prywatnych zamawiających korzystający z publicznych źródeł finansowania oraz koncesjonariuszy.
Każdy wykonawca wie jak ważne jest prawidłowe sporządzenie pełnomocnictwa. Czasem jednak, skupiając się na jego poprawności pod kątem prawa cywilnego można zapomnieć
o drobnym szczególe w postaci obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej. A konsekwencje są poważne, gdyż grozi to wykluczeniem z postępowania. Dlaczego? Piszemy o tym w artykule:
„Pełnomocnictwo tylko ze znaczkami skarbowymi”.
Pojawiają się opinie, że wraz z nowelizacją ustawy o gospodarce nieruchomościami odszedł obowiązek zlecania zarządzania nieruchomościami w zgodzie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Nic bardziej mylnego. Mec. Krzysztof Zając w tekście: „Jak wyłonić zarządcę” wyjaśnia dlaczego nadal trzeba stosować przepisy
o zamówieniach publicznych.
W poprzednim numerze „Prawa zamówień Publicznych” opublikowaliśmy krytyczny artykuł Janusza Wysockiego na temat stawiania nieuprawnionych warunków podmiotowych w przetargach nieograniczonych. Wzbudził on spore emocje zarówno wśród wykonawców, jak i zamawiających. Głos w dyskusji zabrał m.in. Jackek Sadowy, naczelnik Wydziału Opinii Prawnych Urzędu Zamówień Publicznych. Jego polemikę drukujemy w rubryce „Kontrapunkt”.
| | Grzegorz Wicik redaktor naczelny „Prawa Zamówień Publicznych”
| | Dalsze informacje... | 2004-12-05 Instytut Zamówień Publicznych |
|
|
|
|
|
|
|