|
| Prawo Zamówieñ Publicznych, Numer 2 Oddajemy w Pañstwa rêce drugi numer „Prawa Zamówieñ Publicznych” - kwartalnika w ca³o¶ci po¶wiêconego tematyce zamówieñ publicznych. Mamy nadziejê, ¿e bêdzie on pomocny w rozwi±zaniu problemów, które pojawiaj± siê w postêpowaniach o udzielenie zamówieñ publicznych. Tym bardziej teraz – w nied³ugim czasie po wej¶ciu w ¿ycie nowej ustawy.
|
| |
Chcemy, by „Prawo Zamówieñ Publicznych” jak najlepiej spe³nia³o potrzeby czytelników, dlatego te¿ kwartalnik zmieni³ nieco swój kszta³t. Uwzglêdniaj±c liczne pro¶by rozszerzyli¶my znacznie czê¶æ doradcz±, w której eksperci Instytutu Zamówieñ Publicznych rozwi±zuj± problemy pojawiaj±ce siê przy prowadzeniu b±d¼ uczestnictwie w postêpowaniach o udzielenie zamówienia. Wprowadzili¶my równie¿ now± rubrykê,
w której opisywaæ bêdziemy wybrane orzecznictwo arbitrów. Tym razem s± to wyroki dotycz±ce dokonywania wyja¶nieñ do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i mo¿liwo¶ci jednoczesnej modyfikacji zapisów siwz.
Coraz wiêksz± rolê na zamówienia udzielane w Polsce zaczyna odgrywaæ orzecznictwo Europejskiego Trybuna³u Sprawiedliwo¶ci, dlatego bêdziemy starali siê je Pañstwu przybli¿aæ. Dr. Aleksandra So³tysiñska opisuje wyrok z marca tego roku, w którym sêdziowie wypowiedzieli siê w kwestii podwykonawstwa przy udzielaniu
zamówieñ. Choæ orzeczenie to pozostawia pewien niedosyt, gdy¿ nie przes±dza w jakich warunkach mo¿e doj¶æ do ograniczenia tego sposobu wykonywania czê¶ci robót czy us³ug, to, bez w±tpienia, warto je prze¶ledziæ.
Kontynuujemy praktyczny cykl: „Jak prowadziæ postêpowanie”. W tym numerze kwartalnika znajdziecie Pañstwo wzór specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przetargu nieograniczonym dla zamówieñ sektorowych
na dostawy.
Choæ od wej¶cia w ¿ycie Prawa zamówieñ publicznych zd±¿y³o ju¿ up³yn±æ sporo czasu wci±¿ nie cichn± dyskusje o tym kto musi, a kto nie musi stosowaæ ustawê. Mamy nadziejê, ¿e artyku³ zamieszczony w pierwszym numerze „Prawa Zamówieñ Publicznych” rozwia³ choæ czê¶æ w±tpliwo¶ci. Druga jego czê¶æ dotyczy tzw. zamawiaj±cych sektorowych, prywatnych zamawiaj±cych korzystaj±cy z publicznych ¼róde³ finansowania oraz koncesjonariuszy.
Ka¿dy wykonawca wie jak wa¿ne jest prawid³owe sporz±dzenie pe³nomocnictwa. Czasem jednak, skupiaj±c siê na jego poprawno¶ci pod k±tem prawa cywilnego mo¿na zapomnieæ
o drobnym szczególe w postaci obowi±zku uiszczenia op³aty skarbowej. A konsekwencje s± powa¿ne, gdy¿ grozi to wykluczeniem z postêpowania. Dlaczego? Piszemy o tym w artykule:
„Pe³nomocnictwo tylko ze znaczkami skarbowymi”.
Pojawiaj± siê opinie, ¿e wraz z nowelizacj± ustawy o gospodarce nieruchomo¶ciami odszed³ obowi±zek zlecania zarz±dzania nieruchomo¶ciami w zgodzie z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych. Nic bardziej mylnego. Mec. Krzysztof Zaj±c w tek¶cie: „Jak wy³oniæ zarz±dcê” wyja¶nia dlaczego nadal trzeba stosowaæ przepisy
o zamówieniach publicznych.
W poprzednim numerze „Prawa zamówieñ Publicznych” opublikowali¶my krytyczny artyku³ Janusza Wysockiego na temat stawiania nieuprawnionych warunków podmiotowych w przetargach nieograniczonych. Wzbudzi³ on spore emocje zarówno w¶ród wykonawców, jak i zamawiaj±cych. G³os w dyskusji zabra³ m.in. Jackek Sadowy, naczelnik Wydzia³u Opinii Prawnych Urzêdu Zamówieñ Publicznych. Jego polemikê drukujemy w rubryce „Kontrapunkt”.
| | Grzegorz Wicik redaktor naczelny „Prawa Zamówieñ Publicznych”
| | Dalsze informacje... | 2004-12-05 Instytut Zamówieñ Publicznych |
|
|
|
|
|
|
|