| Prawo Zamówieñ Publicznych W sierpniu 2005 r. wesz³a w ¿ycie wzglêdem Rzeczypospolitej Polskiej Konwencja haska w sprawie zniesienia wymogu legalizacji zagranicznych dokumentów urzêdowych. Konwencja ta zastêpujê dotychczas stosowan± legalizacjê konsularn± tzw. klauzul± apostille tzn. po¶wiadczeniem w specyficznej formie, przewidzianej w za³±czniku do Konwencji. O niektórych skutkach i k³opotach ze stosowaniem nowych przepisów pisz± Magdalena Czajkowska i Pawe³ Czubik w artykule „O nadu¿ywaniu klauzuli apostille z Konwencji haskiej w zamówieniach publicznych”. |
|
|
Przepisy o zamówieniach publicznych wyró¿niaj± wiele rodzajów og³oszeñ, których dokonaæ musi zamawiaj±cy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Ostatnia nowelizacja Prawa zamówieñ publicznych wprowadzi³a sporo zmian w tym zakresie. Omówieniu tej ró¿norodno¶ci po¶wiêcony jest artyku³ Józefa Edmunda Nowickiego „Og³oszenia w zamówieniach publicznych”. |
|
Z kolei Zbigniew Raczkiewicz w opracowaniu „Ocena sytuacji ekonomicznej i finansowej oferentów” prezentuje, w jaki sposób mo¿na dokonaæ uproszczonej analizy sytuacji ekonomicznej i finansowej oferentów na podstawie danych zawartych w ich bilansie rocznym. |
|
Z klasycznego ujêcia prawa cywilnego i stosunku cywilnoprawnego wynika, ¿e podmioty tego prawa s± równorzêdne, ¿aden z nich nie ma prawa w³adczego, jednostronnego kszta³towania sytuacji prawnej drugiego i ka¿demu przys³uguje równa ochrona prawna. W zamówieniach publicznych zasada ta doznaje jednak w wielu przypadkach ograniczenia. Omawia je Anna Specht-Schampera w artykule „Umowa jako czê¶æ specyfikacji istotnych warunków zamówienia”. |
|
Czê¶æ praktyczn± otwiera opracowanie Marka Kole¶nikow „Okie³znanie nowelizacji 2006 r. – zmiany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia”, które, jak wskazuje tytu³, dotyczy zmian wprowadzonych przez ostatni± nowelizacjê Prawa zamówieñ publicznych w zakresie sk³adników i tre¶ci specyfikacji istotnych warunków zamówienia. |
|
Czy dopuszczalne jest zawarcie aneksu do umowy o zarz±dzanie nieruchomo¶ciami przed³u¿aj±cego termin trwania umowy bez zmiany warto¶ci ofertowej zamówienia? Czy istnieje mo¿liwo¶æ zmniejszenia przez zamawiaj±cego zakresu rzeczowego zamówienia przy równorzêdnym proporcjonalnym zmniejszeniu przez zamawiaj±cego wynagrodzenia? Jak zwykle na te i inne pytania nie zabraknie odpowiedzi. Tym razem udziela ich Agnieszka Kurowska. |
|
Jednym z g³ównych za³o¿eñ, na których oparto nowelizacjê Prawa zamówieñ publicznych by³o uproszczenie i odbiurokratyzowanie procedur udzielania zamówieñ. Dla realizacji tego za³o¿enia ustawodawca uzna³ za konieczne dokonanie zmian w tzw. warto¶ciach progowych stosowania ustawy. Omawia je Barbara Wysocka w opracowaniu „Nowe warto¶ci progowe stosowania przepisów o zamówieniach publicznych”. |
|
W dziale orzecznictwo Grzegorz Wicik dokona³ bardzo u¿ytecznego w praktyce wyboru orzecznictwo s±dów okrêgowych z zakresu zamówieñ publicznych. |
|
Grzegorz Wicik Redaktor Naczelny "Prawa Zamówieñ Publicznych" |
|
Dalsze informacje... |
2006-06-30 Instytut Zamówieñ Publicznych |